Wybór miasta
Witam
Aktualnie jestem studentem i mieszkam raczej w małym mieście. Od paru lat zahaczam się o firm IT na praktyki/zlecenia, ale lista firm powoli się kończy, zwłaszcza że jestem programistą .NET :)
Na 90% po studiach przeprowadzam się do większego miasta. Po wnikliwej analizie geograficznej/obyczajowej/itp mam dwóch kandydatów: Poznań i Gdańsk.
Zarobki mnie mało interesują, zachłanny nie jestem. Ale gdzie jest więcej firm zatrudniających programistów, gdzie lepsze warunki, które miasto bardziej nadaje się do życia?
Raz szef z Gdańska polecił mi... Gdańsk. Powiedział, że Poznań jest gorszy ;) Ale wpisując w serwisach "pracy" słowo programista otrzymuje się dwa razy więcej wyników na Poznań niż Gdańsk ;)
Dla ciekawych: odrzuciłem Warszawę ze względu na dużą przestępczość i to, że jest brudnym molochem :P
28/07/2007,
Andrew
Witaj Andrew,
Dlaczego ilość firm ma dla Ciebie znaczenie? Jeśli szukasz pracy na etat (czy tak jest? - bo z Twojego postu to wprost nie wynika) to wystarczy Ci jedna firma, byle była dobra, nieprawdaż?
Jeśli pod każdym innym względem miasta są dla Ciebie porównywalne, to czy nie warto rozważyć szukania pracy w obu miejscach i wybrania tej, która będzie Ci bardziej odpowiadała?
Pozdrawiam,
Marek
Witam,
Z opini, jakie słyszałem oraz z tego co mi wiadomo to obecnie najlepiej jeżeli chodzi o pracę to wypada: Warszawa, Wrocław, Kraków. I na te miasta ja bym "postawił". Ja postawiłem na Warszawę (nie rozumiem tego argumentu z dużą przestępczością, bo ja uważam że jest dużo bezpieczniej niż w Krakowie i Łodzi w których miałem okzaję mieszkać). Argument z "Molochem" też jest ciekawy... Poznań nie prezentuje się dużo lepiej. Chyba, że nigdy nie mieszkałeś w większym miecie i rozmiary oraz wielka płyta cię przytłaczają.