Jak przeskoczyć próg, jak zacząć zarządzać?
Witam,
Pracuję w IT już od kilku lat.
Widzę co do tej pory zrobiłem, jak się rozwijałem, kształtowałem.
Widzę jak po drodze krystalizowała mi się moja wizja siebie.
Wiem, że inżynier systemowy to jakiś etap w moim życiu,
jako cel widzę jednak siebie zarządzającego zespołem.
Nie wiem tylko jak przeskoczyć ten próg, jak zacząć zarządzać?
Chodzi o brak doświadczenia, które jest wymagane przy tego typu
stanowiskach..
Taki ot temat do dyskusji..
Kursy?
MBA (drogo, ale podobno skutecznie)?
Jak zostaliście kierownikami, managerami?
Pozdrawiam,
Jacek
04/02/2008,
Jacek
Kursy? Pomysł taki sobie. Nie znam żadnego managera który by zaczynał od chodzenia na kursy. Dobrego zarządzania zespołem nie uczysz się w teorii tylko w praktyce. Słabego zarządzania ludźmi nie musisz się uczyć wcale ;)
MBA? Bardzo zły pomysł. Jeżeli chcesz zostać szefem zespołu developerskiego (kierownikiem) to MBA jest bez sensu. Ogólnie MBA jest kierowane do managerów wyższych szczebli, a i o jego skuteczności można by długo dyskutować.
Gdybym był w takiej sytuacji jak piszesz to pewnie poczytałbym coś na temat zarządzania zespołami. Blogów na ten temat znajdziesz na pęczki, a i książek też nie brakuje. No i przede wszystkim praktyka czyli zdobycie pierwszych szlifów. Z dużym prawdopodobieństwem szefem zespołu od razu nie zostaniesz, ale już role lidera (lead developer, lead quality engineer itd) czyli takie w których nie jesteś szefem zespołu ale organizujesz operacyjnie pracę kilku osobom, powinny być w Twoim zasięgu. Z ciekawych pomysłów mogę zasugerować pójście w kierunku project managmenetu - ta praca bywa ciężka i niewdzięczna, ale jest naprawdę ciekawa i daje świetne przygotowanie do formalnego zarządzania zespołami ludzi.